Quantcast

چگونه میتوانید در مسابقه پروژه های حسابداری عقب نمانید !

چگونه میتوانید در مسابقه پروژه های حسابداری عقب نمانید !

50ravesh

سلام دوستان عزیز دیاکو

شاید تا کنون در  شغل حسابداری به این سوال توجه نکرده باشید : مشتریانی که به شما پروژه  واگذار می کنند، کجا هستند؟ و ساده ترین پاسخ هم شنیده اید، تمامی مدیران شرکتها و موسسات و واحدهای تجاری نیاز به یک مسئول حسابداری دارند. ولی پس چرا عده خاصی و یا شرکت های محدودی پروژه های چندین شرکت را در دست گرفته اند و تعداد زیادی از افراد با استعداد هنوز یک پروژه هم جذب نکرده اند .

علت اصلی در ناتوانی جذب پروژه ، عدم شناسایی مشتریان است

مخاطب امروز ما صاحبان شرکت های حسابداری و خدمات مالی به علاوه حسابداران چند شغلی هستند. دوستان عزیزی که بصورت گسترده در بازار کار حسابداری گرایشهای متنوعی را پوشش می دهند. تکنیک امروز شامل آن دسته از دوستانی که به دنبال افزایش درآمد و مشتری یابی گسترده هستند و در فروش خدمات تخصصی خود بازاریابی می کنند.

تخصص خود را به درستی بازاریابی کنید! 

شما حسابدارید و تخصص هم دارید ولی باید به این نکته توجه کنید که آیا این دانش می تواند نیاز یک کارفرمایی که با مشکلات مالیاتی دست و پنجه نرم می کند را برآورده کنید! دقیقا مثل پزشک عمومی که با مطالعه چندین ساله تازه جایگاه عمومی دارد و اگر افراد بیماری خاصی داشته باشند دیگر باید به متخصص داخلی و یا همان بیماری مراجعه کنند.

حالا اگر واقعا به فکر درآمدزایی بیشتر و مشتریان خاص هستید پس باید ببینید عمومی هستید و یا متخصص، اینکه اگر فردی جریمه مثلا مالیات بر ارزش افزوده شده است  و نیاز به مشاوره قبل از هیات حل اختلاف دارید میتوانید کاری برایش انجام دهید یانه؟ یا در آخر سال که بازار عیب یابی داغ داغ است میتوانید در بستن حسابها و تهیه صورتهای مالی شرکتها یاری برسانید؟ تحریر دفاتر و علی الراس هم نقل و نبات بازار کار حسابداری است، آیا می توانید پرتوان در میدان حاضر جواب باشید؟

شاید خیلی از شما تاثیر و بکار گیری فرمول کلمه رایگان را ندانید و یا خودتان به عنوان مشتری دل خوشی از این کلمه نداشته باشید . بله ممکن است من و شما ذهنیت خیلی خوبی از بازاریابی کلمه و جملات رایگان نداشته باشیم و یا با بکاربستن آن در امور تبلیغاتی ، نتیجه خیلی خوبی عاید ما نشده باشد. ولی حقیقت چیز دیگری را نشان می دهد و آن نحوه کاربرد روش های پیاده سازی این کلمه است . یعنی اینکه شما چگونه و در چه موقعیتی و با چه هدفی ، از خدمات و حتی مشاوره رایگان امتیاز و منفعت کسب کنید . صحبت امروز ما بیشتر درباره فروش خدمات مالی است . ما فرض می کنیم شما مدیر یک شرکت مالی و یا مدیر مالی چند شرکت و مجموعه کوچک و بزرگ هستید . در ادامه قصد دارید تعداد مشتریان خود و شرکتتان را افزایش دهید و از رقیبان خود سبقت بگیرید .

پاسخ صحیح به این سوالات  می تواند در جذب مشتریان تاثیر گذار باشد و شما را در بازاریابی حسابداری برتر کند:

  • چه بخشی از خدمات را دقیقاً رایگان عرضه کنید؟
  • مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ مثلا پیمانکار و یا بازرگان؟
  • چه هزینه ای  را برای تبلیغات رایگان صرف می کنید؟
  • بازخورد تبلیغات رایگان در کجا منعکس می شود؟
  • برنامه ریزی شما در صورت بوجود آمدن تاثیر مثبت  تبلیغات چیست؟
  • خدمات رقیبان خود را زیر ذره بین ببرید ؟
  • بازار را متشنج نکنید

برای ارائه خدمات خود لیست فروش تعیین کنید

یک نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید ، مشخص کردن نوع خدمات است و می تواند اولین قدم در سازنده تر شدن نحوه جذب مشتری باشد . بطور مثال شما به عنوان دارنده یک شرکت معروف و یا معمولی  ، حتی به عنوان فردی که بصورت سیار در بازار کار حسابداری فعالیت می کنید باید فهرستی از مجموعه خدمات خود داشته باشید تا بتوانید  پیشنهاد و نظر خود در برخورد با مشتریان را اصولی پیش ببرید . رعایت این نکته خیلی مهم و ضروری است . مثلاً شما طبق قرارداد و یا توضیحاتی که به کاربران خود می دهید می توانید این طور خدمات خود را طبقه بندی کنید :

کاربران به ۳بخش شماره ۱ و شماره ۲ و شماره ۳ تقسیم می شوند : بخش اول دارندگان بنگاه های کوچک و یا فروشگاه های کوچکتر باشند . بخش دوم دارندگان بنکداران ، عمده فروشان و فروشگاه های بزرگ و دارای شعبه باشند و بخش سوم هم شرکتهای منحل شده و تازه تاسیس قرار بگیرند . حالا شما برای هر بخش قیمت می دهید . طبقه بندی هر سال مالی خدمات شما به این شکل می تواند فهرست گردد:

  • مشاوره در نحوه تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت شرکت برای کسب و کارهای نوپا
  • پیاده سازی نرم افزار حسابداری بصورت کامل
  • اصلاح  نرم افزار مستقر در محل فعالیت و استانداردسازی کدها
  • کنترل اسناد حسابداری و تنظیم صورت های مالی
  • تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بصورت ۳ ماهه
  • تنظیم و گزارش گزارشات فصلی معاملات بصورت ۳ ماهه
  • محاسبه و یا اصلاح چرخه تولید و بهای تمام شده
  • تنظیم اسناد و کنترل پرفرم واردات و صادرات
  • تحریر دفاتر قانونی
  • تنظیم اظهارنامه عملکرد
  • مشاوره مالی
  • مشاوره مالیاتی

البته لیست شما می تواند آبدیت شود، بستگی به مانور میزان فعالیت شما دارد ، اینکه در همه گرایشهای  حسابداری مشغول به فعالیت هستید و یا تنها در یکی از بخشها به عنوان مثال بازرگانی فعالیت دارید. مهمترین آیتم در این فهرست تعیین قیمت بی چون و چرا است . حالا شما با قراردادن این فهرست در یک کاتالوگ با عکس های جذاب ، خدمات خود را در برابر مشتریان ارزش گذاری می کنید . بعد از این مرحله شما می توانید زمان مشخصی را انتخاب کنید و برای روند خود برنامه ریزی کنید . بازهم یک مثال برای شما میزنم تا بهتر پاسخ به سوالات بالا را متوجه شوید .

فرض کنید شما یک شرکت حسابداری با ۹ مشتری و کاربر هستید . می توانید بعد از چاپ و ارائه کاتولوگ به همه مشتریان خود ، بخشی از فعالیت خود را در یک بازه زمانی رایگان ارائه دهید . مثلاً گزارشات فصلی در دوره ۲ و ۳  رایگان است . و یا کسانی که به تازگی با شما قرارداد منعقد می کنند ، متوجه این موضوع شوند که مشاوره مالی و پشتیبانی اسناد حسابداری ۳ ماه پس از پایان قرارداد بصورت رایگان ادامه دارد . یا کدینگ نرم افزار حسابداری بعد از پیاده سازی آن کاملاً رایگان است .

شما هم می توانید به جمع حسابداران پر مشغله بپیوندید

همینطور می توانید جلسه رایگان ارزش افزوده یا معاملات فصلی برای مشتریان خود برگزار کنید و تبلیغات این جلسه یا کارگاه را در بازاریابی خود بکار ببرید.

در پایان می توانیم اینطور نتیجه گیری کنیم شما با دسته بندی مجزای خود و مشخص کردن قیمت در هر بخش ، همینطور طبقه بندی مشتریان خود ، فرآیند اجرای کار را ارزش گذاری کرده و مشتریان را متوجه میزان دقت و شفافیت  نحوه ارائه خدمات خود نمایید. از طرف دیگر مراجعه کنندگان به شما ویا افرادی که تبلیغات شما را می بینند به تفاوت های اجرای کار شما با دیگر رقیبان خود پی می برند.

امیدوارم با رعایت نکات ارائه شده بازار گرم و خیلی خوبی را از آن خود کنید.

موسسه حسابداری حسابرسی دیاکو
تلفن 88202742
فکس 88202743
همراه 09127947596 عامری
آدرس : تهران میدان آرژانتین خیابان الوند کوچه آفرین

1 نظر

  1. Can Pilates make you look taller?Can Pilates make you look taller?:

    Hello there, I found your website by the use of Google even as looking for a similar subject, your site got here up, it looks good. I've bookmarked it in my google bookmarks. Hello there, simply became alert to your weblog thru Google, and located that it is really informative. I'm going to be careful for brussels. I will appreciate if you proceed this in future. A lot of other folks will likely be benefited from your writing. Cheers!


Addurl.nu
Web Analytics <meta property="og:title" content="موسسه حسابداری و حسابرسی دیاکو"> <meta property="og:description" content="موسسه دیاکو در راستای کمک به شرکتها در جهت تحقق اهداف تشکیل و رسالت خود را تا امروز به نحو مطلوب ادا نموده است و خدمات مالی و حسابداری را با هدف ارتقاء کیفیت خدمات مالی و جلب رضایت مشتریان ارائه می‌کند. "> <meta property="og:site_name" content="Iran StopSpam"> <meta property="og:image" content="http://stopspam.ir/styles/img/ss.png" />