Quantcast

موضوع فعالیت موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت دیاکو

موضوع فعالیت موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت دیاکو

 

موضوع فعالیت موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت دیاکو پیام بشرح ذیل می باشد:

    • خدمات حسابرسی شامل انواع حسابرسی
    • بازرسی قانونی
    • مشاوره مدیریت مالی
    • طراحی و پیاده سازی سیستم مالی
    • خدمات مالی و حسابداری مالیاتی
    • نظارت بر امور تصفیه
    • ارزیابی سهام
    • متولی صندوقهای سرمایه گذاری
    • سایر مواردی که توسط شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران اعلام و تایید می شود.
    • خدماتی که توسط دادگا‌هها ومراجع قضایی در چارچوب موارد بالا ارجاع و توسط حسابدار رسمی پذیرفته می‌شود.

 

بازرسی قانونی و وخدمات حسابرسی شامل انواع حسابرسی:

این خدمات شامل حسابرسی عملیاتی، حسابرسی ویژه و حسابرسی عملکرد می باشد. اشخاص حقوقی ذیل مکلفند حسب مورد "حسابرس و بازرس قانونی" یا "حسابرس" خود را از میان موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران انتخاب نمایند.

    • شرکتهای پذیرفته شده یا متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار و شرکتهای تابعه و وابسته به آنها.
    • شرکتهای سهامی عام وشرکتهای تابعه و وابسته به آنها.
    • شرکتهای موضوع بندهای الف و ب ماده (۷) قانون اساسنامه سازمان حسابرسی با رعایت ترتیبات مقرر در تبصره یک ماده (۱۳۲) قانون محاسبات عمومی.
    • شعب و دفاتر نمایندگی شرکتهای خارجی که در اجرای قانون اجازه ثبت شعبه ونمایندگی شرکتهای خارجی - مصوب ۱۳۷۶- در ایران ثبت شده‌اند.
    • موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکتها، سازمانها و موسسات تابعه و وابسته به آنها.
    • سایر اشخاص حقوقی و حقیقی که با در نظر گرفتن عواملی از قبیل درجه اهمیت، حساسیت و حجم فعالیت آنها (میزان فروش محصولات یا خدمات، جمع داراییها، تعداد پرسنل و میزان سرمایه)، مشخصات یا فهرست آنها توسط وزارت امور اقتصادی ودارایی تا پایان دی ماه هر سال اعلام می گردد.

 

مشاوره مدیریت مالی:

در سالهای اخیر حسابداری به میزان قابل ملاحظه ای از فعالیت تهیه اطلاعات که اصولاً به عهده دفترداری می‌باشد فاصله گرفته و با تحول مفاهیم مدیریت مالی پردازش اطلاعات تهیه شده در فرایند به کارگیری اصول حسابداری مورد توجه شایانی قرار گرفته است. به رغم کم توجهی به اطلاعات مالی در فرایند تصمیم گیری درگذشته، در سالهای اخیر در کشور ما مدیران شرکتها و موسسات به خصوص مدیران بخش خصوصی در سطوح میانی و ارشد از اطلاعات پردازش شده در فرایند مدیریت مالی در تصمیم گیری کوتاه مدت و بلند مدت خود بهره می جویند. موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت راهبرد پیام با بکارگیری کادر مجرب کارشناسان مالی با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترای حسابداری به ارایه خدمات ذیل در زمینه مشاوره مالی اقدام می نماید:

    • برنامه ریزی سود و تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر.
    • تجزیه و تحلیل اهرم ها و نسبت های مالی.
    • مدیریت گردش وجوه نقد.
    • مدیریت حسابها ی دریافتنی.
    • تجزیه و تحلیل طرق مختلف سرمایه گذاری و تحلیل برگشت و بازده وجوه سرمایه گذاری شده.
    • تحلیل بهینه ترین روش تامین مالی.
    • بررسی هزینه متوسط سرمایه.
    • ریسک و بازده مورد انتظار.
    • تجزیه و تحلیل اقلام بهای تمام شده.
    • ارایه و تحلیل بودجه جامع.
    • طرح ریزی، ارزیابی و مدیریت,مو‌جودیهای کالا.
    • تجزیه وتحلیل موقعیت بنگاه در بازار.
    • تجزیه وتحلیل سیستم‌های‌ هزینه‌یابی و بهای تمام شده.
    • سایر تحلیل‌های مالی متنا‌سب با فعا‌لیت هر شرکت.
    • تهیه و تجزیه وتحلیل صورتها‌ی مالی تلفیقی.

 

طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های مالی:

در ایران طی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ تصور می‌شد که برای سیستماتیک نمودن فعالیت‌های مالی وتهیه اطلاعات به موقع و قابل اتکا می‌باید گروهی نسبت به استقرار سیستم‌های دستی مبادرت کنند و سپس گروهی دیگر نسبت به کامپیوتری نمودن آن اقدام نمایند. امروز تجربه صدها شرکت بیانگر آنست که جهت دستیابی به ساختار کنترلهای داخلی مناسب، فعالیت استقرار سیستم‌های یکپارچه مالی و کامپیوتری نمودن چرخه تهیه اطلاعات امری تفکیک ناپذیر است. موسسه حسابرسی و خدمات راهبرد پیام ضمن همکاری با موسسات بزرگ نرم‌ افزاری به اجرای همزمان استقرار سیستم های دستی و کامپیوتری اقدام می‌نماید. نمونه‌ای از فعالیت‌ها و خدماتی که این موسسه در راستای طراحی و استقرار سیستم‌های یکپارچه مالی ارایه می‌نماید بشرح ذیل می باشد:

    • سیستم دفترداری و حسابداری مالی.
    • سیستم دریافت و پرداخت وجوه نقد.
    • سیستم انبار و حسابداری انبار.
    • سیستم فروش و حسابداری فروش.
    • سیستم خرید و سفارشات داخلی و خارجی.
    • سیستم حقوق و دستمزد و پرسنل.
    • سیستم تجمیعی و سیستم تهیه صورتهای مالی .
    • سیستم داراییهای ثابت و اموال و ماشین الات.
    • سیستم بهای تمام شده (حسابداری صنعتی).
    • سیستم بودجه.
    • سیستم تجزیه وتحلیل صورتهای مالی.
    • برقراری ارتباط بین سیستم‌های مالی و عملیاتی مرتبط با فعالیت.
    • سایر سیستم‌های مالی متناسب با وضعیت و نوع فعالیت .

 

خدمات مالی و حسابداری مالی

الف) خدمات مالی: در این بخش موسسه به ارایه خدمات مالی ذیل مبادرت می نماید:

  • تهیه و ارایه صورتهای مالی بر اساس استاندارد‌های حسابداری.
  • اصلاح حساب سالهای گذشته و شناسایی و رفع مغایرتهای مالی‌.
  • آموزش حسابداری کارکنان شرکتها.
  • ارایه طرحهای توجیهی اقتصادی و مالی.

ب) حسابداری مالیاتی:

    • ارایه راهکارها و مشاوره در زمینه حسابداری مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی و مالیات ‌‌عملکرد.
    • ارایه راهکارها و مشاوره در زمینه حسابداری مالیات بر درآمد املاک.
    • ارایه مشاوره مالیاتی در زمینه ترکیب، انحلال و تجدید ارزیابی.
    • بررسی و حصول اطمینان از رعایت آیین نامه هزینه های قابل ‌قبول.
    • ارایه مشاوره در زمینه مالیاتها‌ی تکلیفی.
    • ارایه مشاوره در زمینه حسابداری مالیات بر مشاغل.
    • اریه مشاوره و راهکار در زمینه معافیتهای مقرر در قانون مالیاتها.
    • تهیه لوایح مالیاتی.
    • انجام حسابرسی مالیاتی شرکتهایی که حسب مقررات قانون مالیاتها مخیر به حسابرسی مالیاتی توسط حسابداران رسمی می باشند.

 

نظارت بر تصفیه:

با توجه به مفاد ماده ۲۱۸ از بخش ۹ اصلاحیه قانون تجارت مصوب اسفند ماه ۱۳۴۷ در مورد شرکتهای سهامی "در حال تصفیه" اگر ناظر یا ناظرین تصفیه معین شده باشند، به منظور کنترل رعایت تکلیف قانونی مندرج در بندهای ۱۹۹ لغایت ۲۳۱ قانون تجارت اشاره شده، ناظر باید گزارش نتایج حاصل از رسیدگی به عملیات مدیران تصفیه را به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت در حال تصفیه، تسلیم نماید. موسسه راهبرد پیام در جهت فوق می تواند مسیولیت قانونی تعیین شده مذکور را به عهده بگیرد. حوزه فعالیت موسسه ارایه خدمات مندرج در موضوع فعالیت بر اساس قوانین مصوب و نیز تخصص‌های کارکنان ومدیران موسسه شامل موار‌د به شرح زیر می باشد:

  • شرکتهای سهامی عام
  • شرکتهای سهامی خاص
  • موسسات مالی و اعتباری و بانکها
  • شرکتهای با مسیولیت محدود وتضامنی
  • شرکتهای تعاونی
  • شعب و دفاتر نمایندگی شرکتهای خارجی که در اجرای قانون اجازه ثبت شعبه نمایندگی در ایران ثبت شده ا‌ند
  • اشخاص حقیقی که طبق مقررات قانونی مربوط، مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند.

موسسه حسابداری حسابرسی دیاکو

تلفن 86025934-.021

همراه 09127947596 عامری

آدرس : تهران خیابان شریعتی خیابان ملک پلاک 39

شاخص های اقتصادی

تولید ملی

تولید ناخالص ملی

(G.N.P)

تولید نا خالص داخلی

(G.D.P)

تولید خالص ملی یا داخلی

درآمد ملی

شاخص های سرانه

توضیحات

میزان کل تولید کالا و خدمات در جامعه در طول یک سال

نشان دهنده:«قدرت اقتصادی جامعه» +« سطح رفاه» +«میزان پس انداز و سرمایه گذاری» +«امکان پیشرفت جامعه در آینده»

ارزش پولی کلیه کالاها و خدمات نهایی تولید شده توسط اعضای یک ملت در طول یک سال (بدون توجه به هزینه های استهلاک)

میزان بالای آن،نشاندهنده ی «قدرت اقتصادی و تولیدی بیشتر»+ «بالا بودن بهره وری.»+«استفاده بهینه از همه عوامل تولید»

ارزش پولی کلیه کالاها و خدمات نهایی تولید شده در محدوده ی مرزهای جغرافیایی یک کشور در طول یک سال (بدون توجه به هزینه های استهلاک)

میزان بالای آن،نشاندهنده ی: وضیعت اقتصادی جامعه

محاسبه ی کل تولید جامعه ،با توجه به هزینه های استهلاک

تولید خالص ملی(داخلی)= هزینه استهلاک- تولید ناخالص ملی(داخلی)

مجموع درآمدهایی که در طول سال نصیب اعضای جامعه می شود.مانند درامد حقوق بگیران،صاحبان سرمایه.....

نشان دهنده:«قدرت اقتصادی جامعه» +« سطح رفاه»

سهم متوسط هر فرد جامعه در میزان تولید یا درآمد جامعه

تعریف استهلاک: قسمتی از تولید جامعه که صرف جای گزینی سرمایه های فرسوده می شود.

در بسیاری از کشورها ؛معمولا مقدار شاخص ناخالص ملی و ناخالص داخلی به هم نزدیک ات،به جز کشورهایی که:

1-نیروی کار و سرمایه ی آنها در خارج از مرزها کار می کنند.(لبنان)

2-مهاجرت به آن کشور بسیار زیاد است و ورود سرمایه ی بالا به کشور دارند(هنگ کنگ)

 

منوی اصلی

 

صفحه اصلی

برنامه ها

اخبارو اطلاعیه ها

درباره ما

سامانه آزمون الکترونیکی

سامانه پاسخگویی الکترونیکی

ورود سرگروه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خدمات قابل ارائه گروه به این شرح است :

حسابرسی مالی ، حسابرسی مالیاتی ، مشاوره مالیاتی ، معرفی حسابدار ، انجام پروژه های حسابداری بازرگانی و صنعتی، اصلاح حساب ، تهیه صورتهای مالی ، تهیه اظهارنامه مالیاتی ، تهیه اظهارنامه ارزش افزوده 

جهت انجام مشاوره روزهای غیرتعطیل از ساعت 11 الی 18با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

 

+ نوشته شده در  شنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت 16:17  توسط امین نظری | 

 

بخشنامه ۸۱-۹۴-۲۰۰ مورخ ۹۴/۸/۱۱(تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی)

پیرو بخشنامه های شماره ۸۳۶۲-۲۰۰ مورخ ۶-۵-۱۳۹۲ و شماره ۵۳-۹۳-۲۰۰ مورخ ۰۵-۰۵-۱۳۹۳ موضوع تفویض اختیار تقسیط بدهی های  مالیاتی و بخشودگی جرایم مالیاتی موضوع قانون مالیاتهای مستقیم، نظر به اهمیت تحقق درآمدهای مالیاتی و تسریع در امر وصول مالیات و اجتناب از انجام مکاتبات متعدد و اتلاف وقت مودیان محترم و رعایت اصل عدم تمرکز و بر اساس اختیارات حاصل از مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیاتهای مستقیم،

 بدینوسیله در خصوص مفاد بند ۵ دستور العمل های شماره ۵۷۶۵-۲۰۰ مورخ ۴-۴-۱۳۹۲ و ۵۰۶-۹۳-۲۰۰ مورخ ۱۹-۳-۱۳۹۳ در باب ماده ۱۵۸ قانون یاد شده و همچنین بند ۲ تذکرات و موضوع تقسیط مالیات بخشنامه های صدرالاشاره مقرر می دارد:

۱– اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی در مورد اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل)مربوط به عدم ثبت و تحریر دفتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه برای عملکرد سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ مودیانی که پرونده آنها به عنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار می گیرند و همچنین سایر مودیانی که اظهارنامه آنها خارج ازچارچوب دستورالعمل های فوق تسلیم شده است،به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می گردد.

۲- ضمن رعایت مفاد بخشنامه شماره ۸۳۶۲-۲۰۰ مورخ ۶-۵-۱۳۹۲، بند (۲) قسمت تذکرات بخشنامه، بشرح ذیل اصلاح می گردد:

“در مواردی که مودی دارای جایزه خوش حسابی موضوع ماده ۱۸۹ و یا خسارت تاخیر موضوع ماده ۲۴۲ قانون مالیاتهای مستقیم می باشد، ابتدا مبالغ مذکور با جرایم متعلقه مقابله شده سپس بخشودگی جرایم نسبت به مازاد آن بررسی و اقدام قانونی اعم از وصول یا بخشودگی جرایم معمول شود.”

۳- در خصوص تقسیط مالیات، موضوع بخشنامه های یاد شده، اختیار تقسیط بدهی برای مالیات بر ارث به مدت حداکثر ۲۴ ماه و در مورد سایر مالیاتها حداکثر بمدت ۱۵ ماه با رعایت مواد ۴۰ و ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم و با وصول حداقل بیست درصد(۲۰%) بدهی مالیات قطعی بصورت نقد، تفویض می گردد.

ضمناً سایر مفاد بخشنامه های صدرالاشاره کماکان به قوت خود باقی است.

                                                                                                      علی عسکری

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم آبان ۱۳۹۴ساعت 4:9  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

بخشنامه ۸۳-۹۴-۲۶۰ مورخ ۹۴/۸/۱۸(اصلاحیه تبصره بند (۷) دستورالعمل رسیدگی و استرداد شهریور ماه ۱۳۹۴)

 

   نظر به اینکه در خصوص تبصره بند (۷) دستورالعمل رسیدگی و استرداد مالیات و عوارض مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، ضمیمه بخشنامه شماره ۵۸-۹۴-۲۶۰ مورخ ۰۸-۰۶-۱۳۹۴ ابهاماتی توسط  ادارات امور مالیاتی مطرح گردیده لذا به منظور رفع هر گونه ابهام و ایجاد رویه واحد، عبارت ذیل جایگزین تبصره بند (۷) دستورالعمل فوق‌الاشاره می‌شود:

 

تبصره: در صورت عدم ارائه دفاتر و هرگونه اسناد و مدارک مثبته از سوی مؤدی،لازم است مأموران مالیاتی حداقل با ملحوظ نظر قرار دادن درآمد و یا فروش قطعی‌شده مؤدیان اعم از معاف و غیرمعاف عملکرد مالیاتهای مستقیم با لحاظ نمودن معافیتهای موضوع ماده (۱۲) و احکام مربوط به ماده (۵۲) قانون و با رعایت سایر مفاد دستورالعمل، نسبت به تشخیص مأخذ مشمول مالیات و عوارض واقعی مؤدیان اقدام نمایند.

 

علیرضا طاری بخش

معاون مالیات بر ارزش افزوده

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم آبان ۱۳۹۴ساعت 3:50  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

(صدور گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده)

پیرو بخشنامه‌های شماره ۲۸۱۵مورخ ۰۵/۰۲/۱۳۸۸، ۴۹۳۶ مورخ ۳۰/۰۲/۱۳۸۸ و ۳۰۳۹۲ مورخ ۱۸/۱۲/۱۳۸۸ و با توجه به فراهم آمدن امکان صدور گواهینامه ثبت نام مؤدیان در نظام مالیات بر ارزش افزوده از طریق سامانه الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir ، لذا از ابتدای سال ۱۳۹۴صدور گواهینامه مذکور صرفاً از طریق سامانه یاد شده و با رعایت شرایط و نکات ذیل امکان‌پذیر خواهد بود.

 

·      شرایط صدور گواهینامه ثبتنام

۱- ثبت‌نام نهایی مؤدی در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و تکمیل ثبت‌نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir  ؛

۲- درخواست صدور گواهینامه ثبت ‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده توسط مؤدی در سامانه مالیات بر ارزش افزوده؛

۳- راستی آزمایی و تکمیل اطلاعات پرونده مؤدی مطابق دستورالعمل راستی‌آزمایی ثبت‌نام به شماره ۴۶۹۷/۲۶۰/د مورخ ۰۱/۱۱/۱۳۹۲؛

۴- ارائه کلیه اظهارنامه‌های دوره‌های مشمولیت مؤدی که تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته است؛

۵- پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده ابرازی و یا قطعی شده.

·      نحوه صدور گواهینامه ثبتنام توسط واحدهای خدمات مؤدیان

۱- مراجعه به فهرست مؤدیان متقاضی گواهینامه ثبت‌نام در قسمت مدیریتی سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir/admin در منوی «گواهینامه ثبت‌نام» زیر منوی «صدور گواهینامه ثبت‌نام» توسط کاربران خدمات مؤدیان؛

۲- بررسی و تأیید بندهای «۱»، «۳»، «۴» و «۵» قسمت شرایط صدور گواهینامه ثبت‌نام این دستورالعمل توسط کاربران خدمات مؤدیان؛

۳- تعیین و پیشنهاد مدت اعتبار گواهینامه ثبت‌نام توسط کاربران خدمات مؤدیان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده در منوی «گواهینامه ثبت‌نام» زیر منوی «صدور گواهینامه ثبت‌نام» و ارسال به کارتابل رئیس امور مالیاتی ذیربط جهت تأیید نهایی؛

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ساعت 2:10  توسط امین نظری |  یک نظر

 

نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال 1394

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور،نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال 1394 را 9 درصد اعلام کرد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران ، علیرضا طاری بخش، با بیان اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال جاری، 9 درصد است گفت: این نرخ شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض می باشد که مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده می باید از ابتدای سال 94، در کلیه مبادلات اقتصادی فیمابین( عرضه کالا و ارایه خدمات عمومی) ، 9 درصد مالیات و عوارض را در صورتحساب های صادره اعمال و از خریداران اخذ نمایند. وی در خصوص افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری گفت: مطابق تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین براساس ماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب چهارم اسفندماه سال 93 ، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال 1394 از هشت درصد (8 % ) به نه درصد (9 %) افزایش یافته است.

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ساعت 2:2  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

معافیت حقوق سالانه حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی تا سقف 138 میلیون ریال

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای اعلام کرد: معافیت حقوق سالانه حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی تا سقف 138 میلیون ریال

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور باصدور بخشنامه ای، از معافیت حقوق سالانه حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی تاسقف 138 میلیون ریال خبر داد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر علیعسکری، با صدور این بخشنامه که به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغشد، خاطر نشان کرده است: با عنایت به بند(الف) تبصره(9) قانون بودجه سال 1394 کل کشور،که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (52) قانونبرنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 1394، مبلغ یکصد وسی و هشت میلیون (000/000/138)ریال در سال تعیین گردیده است و مازاد آن تاهفت برابر به نرخ ده درصد(10%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد (20%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانونمدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین شده است،لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائیموضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومیکشور مکلفند حسب مقررات ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم مالیات بر درآمدحقوق کارکنان خود در سال 1394 را در هر ماه با توجه به مبالغ پرداختی یاتخصیصی تا پایان ماه قبل محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن انجام سایر تکالیفقانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند.

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ساعت 2:1  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

ضرورت استفاده از سامانه های صندوق فروش(با تاکید بر مرحله سوم)

کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای دولت، این روزها دولتمردان را نسبت به دیگر راه‌های کسب درآمد حساس کرده است.

 

در عین حال، افزایش درآمدهای مالیاتی برای جبران کاهش درآمدهای نفتی و سهمی که می تواند جایگزین آن براساس برنامه های توسعه شود، به صورت اجباری در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 

بنابراین دولت با انجام اقداماتی به افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق شناسایی متواریان مالیاتی می نماید .از جمله مهمترین این اقدامات الزام تدریجی و مرحله ای اصناف به نصب و استفاده از صندوق فروش می باشد .

صندوق فروش عبارت است از رایانه ای که دارای نرم افزار فروشگاهی بوده و به منظور ثبت اطلاعات خرید و فروش روزانه، نگهداری هزینه و موجودی کالا در یک واحد شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ساعت 1:54  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

(میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۴)

با عنایت به بند(الف) تبصره(۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور،که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۴، مبلغ یکصد و سی و هشت میلیون (۱۳۸،۰۰۰،۰۰۰)ریال در سال تعیین گردیده است و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده درصد(۱۰%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد (۲۰%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین شده است،  

  لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵)قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵)قانون محاسبات عمومی کشور مکلفند حسب مقررات ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم مالیات بر درآمد حقوق کارکنان خود در سال ۱۳۹۴ را در هر ماه با توجه به مبالغ پرداختی یا تخصیصی تا پایان ماه قبل محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند.

 

 

علی عسکری

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم فروردین ۱۳۹۴ساعت 2:58  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

اشتباه اقتصادی شاه چه بود؟

هفته نامه تجارت فردا در شماره این هفته خود درباره اشتباهات اقتصادی شاه به قلم پرویز گیلانی نوشت: شخصاً طرفدار دیدگاه کارل پوپر هستم که می‌گوید «تاریخ تکرار نمی‌شود»، اما گاهی دوست دارم پا روی این تفکر بگذارم و مثل ویل دورانت فکر کنم که معتقد بود «جهان به عمد یا تصادف دوباره عیناً به وضعی درمی‌آید که در گذشته‌های دور بوده است». اتفاقات زیادی در زندگی شخصی‌ام رخ داده که هیچ‌کدام تکرار اتفاقات قبل نبوده است اما در جامعه‌ای که زندگی می‌کنم، خیلی از اتفاقات گذشته، تکرار شده و نتایج مشابهی داشته است. این را وزیر اقتصاد هم قبول دارد که معتقد است محمود احمدی‌نژاد در سال‌های گذشته، همان اشتباهی را مرتکب شده است که شاه در دهه ۵۰ مرتکب شد. خبرگزاری ایسنا در ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ گفت‌وگوی کوتاهی از علی طیب‌نیا منتشر کرد که انعکاس زیادی در رسانه‌ها داشت. وزیر تازه بر مسند نشسته اقتصاد به ایسنا گفته بود «متاسفانه دولت نهم و دهم همان اشتباه دوران قبل از انقلاب و دهه ۵۰ یعنی تزریق درآمدهای نفتی در قالب بودجه را دوباره تکرار کرد، به‌طوری که درآمدهای نفتی به نحو معناداری افزایش یافت و دولت نیز تصمیم به هزینه آن در قالب بودجه گرفت که به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان در نهایت به بروز بیماری هلندی در اقتصاد ایران منجر شد»‌. با خواندن دیدگاه آقای طیب‌نیا البته یاد جمله حکیمانه آگوست کنت می‌افتم که گفته است: «تاریخ، طبیعت بشر را عوض نمی‌کند».

ادامه مطلب

+ نوشته شده در  یکشنبه هفدهم شهریور ۱۳۹۲ساعت 1:39  توسط امین نظری |  2 نظر

 

اعلام فسخ قرارداد کارگری از یک ماه قبل

اعلام فسخ قرارداد کارگری از یک ماه قبل

 

بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، فسخ قرارداد کار مشروط بر این است که یک ماه قبل نظر خود را کتباً اعلام نماید. اگر پایان قرارداد بین کارگر و سازمان باشد، دلیلی بر الزام به تمدید قرارداد نیست.   به گزارش روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، رأی شماره 332 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع تمدید قرارداد کارکنان قراردادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شد.   مرجع تصویب: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری   شاکی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران   موضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض در آراء صادر شده از شعب دیوان عدالت اداری   گردش‌کار: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران به موجب لایحه شماره 1898/6/16ـ 10 خرداد 1390 اعلام کرده است:

ادامه مطلب

+ نوشته شده در  پنجشنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۲ساعت 14:30  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

فرم های اظهارنامه الکترونیک عملکرد سال 1391

فرم های اظهارنامه الکترونیک عملکرد سال 1391 نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی عملکرد سال 1391 (ویرایش 5.0.0.5) نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقیقی عملکرد سال 1391 (ویرایش 5.0.0.5) نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اجاره املاک عملکرد سال 1391 (ویرایش 5.0.0.5) راهنمای اظهارنامه اشخاص حقوقی راهنمای اظهارنامه اشخاص حقیقی راهنمای اظهارنامه اجاره املاک مراحل تکمیل اظهارنامه دانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقوقی عملکرد سال 1391 دانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقیقی بند الف عملکرد سال 1391 دانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقیقی بند ب عملکرد سال 1391 دانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقیقی بند ج عملکرد سال 1391 دانلود فرم اظهارنامه املاک عملکرد سال 1391

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم تیر ۱۳۹۲ساعت 0:56  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

سامانه ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی جدید

                                 ورود به سامانه ثبت نام الکترونیکی و صدور شماره اقتصادی     

سامانه جدید پیگیری وضعیت ثبت نام شماره اقتصادی راهنمای ثبت نام اشخاص حقیقی راهنمای ثبت نام اشخاص حقوقی پرسش و پاسخهای متداول

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم تیر ۱۳۹۲ساعت 0:45  توسط امین نظری |  یک نظر

 

دستورالعمل خوداظهاری مالیاتی بابت عملکرد سال 1391 صاحبان مشاغل

سازمان امور مالیاتی کشور صادر کرد : دستورالعمل خوداظهاری مالیاتی بابت عملکرد سال 1391 صاحبان مشاغل

سازمانامور مالیاتی کشور ، دستورالعمل خوداظهاری در اجرای مقررات ماده 158 قانونمالیات های مستقیم برای درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال 1391صاحبان مشاغل موضوع بندهای ( الف ، ب ، ج ) ماده 95 قانون مالیات هایمستقیم را صادر کرد . به گزارش رسانه مالیاتی ایران ، در این دستورالعمل که به امضای رئیس کلسازمان امور مالیاتی کشور رسیده ،آمده است : بنا به اختیار حاصل از ماده 158 قانون مالیات های مستقیم و باعنایت به آگهی منتشره در نیمه اول سال 1391 و جهت اجرای مطلوبتر عدالتمالیاتی، استفاده بهینه از منابع و توسعه و ترویج فرهنگ خوداظهاری، سازمانامور مالیاتی کشور طرح خوداظهاری درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال 1391 صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب ماده 95 ق.م.م و همچنین صاحبانمشاغل موضوع بند ج ماده مذکور که در اجرای تبصره 5 ماده 100 قانون بااتحادیه ذیربط توافق نشده باشد را به مرحله اجرا درآورده است. بنابرایناظهارنامه های تسلیمی هر یک از مودیان که با رعایت مقررات و شرایط زیرتسلیم گردد مشمول طرح خوداظهاری خواهد بود: شرایط خوداظهاری : 1- ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1391 بصورت الکترونیکی یا غیرالکترونیکی (دستی) مطابق فرم نمونه سازمان امور مالیاتی کشور در موعد مقررقانونی. 2- اظهارنامه مالیاتی شامل «ترازنامه و حساب سود و زیان» ، «حساب درآمد وهزینه» و «خلاصه وضعیت درآمد و هزینه سالانه» حسب مورد برای هر یک ازمودیان بندهای الف، ب و ج ماده 95 قانون مالیات های مستقیم تکمیل شده باشد. 3-در موارد تقسیط مالیات ابرازی حداقل 40% مالیات بصورت نقد به همراهاظهارنامه و مابقی در 6 قسط مساوی ماهانه تا پایان دیماه 1392 تقسیط گردد. بدیهی است مودیانی که اظهارنامه خود را به صورت غیر الکترونیکی (دستی)تسلیم نمایند، مالیات ابرازی را بایستی کلاً همراه اظهارنامه پرداختنمایند. 4- عدم پرداخت اقساط در سررسید مقرر مانع از صدور برگ مالیات قطعی برایمودیانیکه در چارچوب خوداظهاری، اظهارنامه تسلیم نموده اند، نخواهد بود ودر صورت عدم پرداخت اقساط تا پایان زمان مقرر، از تاریخ سررسید (تاریخانقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی) مشمول جریمه مقرر در ماده 190 ق.م.مخواهد بود. 5- مودیانی که پرونده آنها بعنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار می گیردو همچنین سایر مودیانی که اظهارنامه آنها خارج از چارچوب این دستورالعملتسلیم شده است چنانچه دفتر درآمد و هزینه برای عملکرد سال 1391 ثبت و تحریرننموده باشند جرایم مربوط، قابل بخشودگی نخواهد بود. (پلمپ دفتر درآمد وهزینه تا تاریخ 30/9/1391 مورد قبول است) 6- اظهارنامه هایی که مالیات ابرازی عملکرد سال 1391 آنها نسبت به مالیاتقطعی عملکرد سال 1390 از حداقل ( صاحبان مشاغل دارای پروانه تولیدی در شهر تهران و مراکز استانها 14 % ودر سایر نقاط کشور 12% ، سایر صاحبان مشاغل در شهر تهران و مراکز استانها 16% و در سایر نقاط کشور 14% ) کمتر نباشد با رعایت بندهای 1 الی 3 فوق مشمول خوداظهاری خواهد بود. نمونه انتخابی و سایر شرایط: 7- در اجرای ماده 158 قانون مالیات های مستقیم نمونه انتخابی برای رسیدگیاز بین اظهارنامه های تسلیمی در چارچوب خوداظهاری حداکثر به میزان 15% (پانزده درصد) آن، انتخاب خواهند شد و مابقی بدون رسیدگی مورد قبول واقع ودرآمد مشمول مالیات و مالیات ابرازی قطعی خواهد بود. 8- با عنایت به آگهی منتشره در روزنامه های کثیرالانتشار در نیمه اول سال 1391 ، مودیانیکه ظرف 5 سال متوالی (عملکرد سال های 1386 تا 1390) مالیاتآنها براساس خوداظهاری یا توافق قطعی شده است، مالیات آنها برای عملکرد سال 1391 مشمول خوداظهاری موضوع این دستورالعمل نبوده و از طریق رسیدگی تعیینخواهد شد. 9- مودیان ردیف های 1 الی 7 و 12 موضوع بند الف ماده 96 قانون مالیات هایمستقیم مشمول خوداظهاری نبوده و پرونده آنها کلاً توسط اداره امور مالیاتیمورد رسیدگی قرار می گیرد. 10-مودیانی که اظهارنامه آنها بعنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار میگیرند در صورتیکه درآمد مشمول مالیات مشخصه قطعی (قبل از کسر معافیت) بارقم اظهار شده از طرف مودی بیش از 15 درصد اختلاف داشته باشد مشمول حکمماده 194 ق.م.م خواهند بود. 11- در اجرای مقررات ماده 227 قانون مالیات های مستقیم، چنانچه طبق اسناد ومدارک بدست آمده ثابت شود مودی فعالیت هایی داشته که درآمد آن را کتماننموده است در این صورت مالیات مابه التفاوت برابر مقررات مطالبه و وصولخواهد شد. 12- بنای تشخیص عمده فروشی از خرده فروشی مودیان ، پروانه کسب صادره یافهرست عمده فروشان که تا پایان سال 1391 از سوی اتحادیه ذیربط به ادارهامور مالیاتی تسلیم شده باشد، خواهد بود. در مورد آن دسته از مودیانیکهفاقد اتحادیه می باشند و یا وضعیت کسبی اعضاء اتحادیه از حیث عمده یا خردهفروشی در پروانه کسب صادره مشخص و تصریح نشده و یا فهرست مورد اشاره تاپایان سال 1391 تسلیم نشده باشد، ملاک سوابق پرونده مالیاتی می باشد.

+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم تیر ۱۳۹۲ساعت 0:26  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

پنج کلید طلایی موفقیت برای حسابداران جوان

 

 

ادامه مطلب

+ نوشته شده در  دوشنبه دهم تیر ۱۳۹۲ساعت 0:31  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

خلاصه کتاب ۲۱ روش عالی برای اینکه بهترین افراد را استخدام کنید و نگه دارید

در هر مرحله از رشد اقتصادمان، مهارت ها و توانایی های متفاوتی برای بقا و کامیابی مورد نیاز بوده است. یک زمان لارم بود پیگیر و متمرکز باشید تا کار را به انجام برسانید و از رقبا جلو بیفتید. لازم بود مطمئن شوید که همه در اطراف تان همین کار را میکنند.

اما این روزها شرایط کمی فرق کرده است. این روزها مهمترین مهارتی که احتمالا میتوانید در خودتان ایجاد کنید این توانایی است که بهترین افراد را استخدام کنید و نگه دارید. توانایی توانایی تان در این کار بیشتر از هر مهارت دیگری که بتوانید به دست بیاورید ، در موفقیت و شادکامی تان تاثیر دارد.

گفته شده که “تمام زندگی ، آموختن توجه است”. توجه تان به هرکجا که برود ، زندگی تان هم به همانجا خواهد رفت. وقتی شروع کنید به توجه ویژه به استخدام و نگه داشتن افراد عالی، در این کار بهتر و بهتر میشوید. در توانایی تان برای مصاحبه و استخدام ، ماهرتر و ماهرتر میشوید. در توانایی تان برای مدیریت و انگیزش ، کاراتر و کاراتر میشوید. برای خودتان و برای سازمانتان ارزش بیشتری پیدا میکنید. یکی از مدیران برجسته ی قرن بیست و یکم میشوید.

موفق باشید.

روش اول : “افراد درست را انتخاب کنید”

فرآیند انتخاب، کلید موفقیت شما و موفقیت کارتان است.

۹۵% موفقیت هر سازمانی به کسانی بستگی دارد که برای کار در آن سازمان انتخاب میکنید.

یک قاعده : “اگر با عجله انتخاب کنید ، سر فرصت پشیمان خواهید شد”.

یک قانون : “به سادگی استخدام و به سرعت اخراج کنید”.

بهترین زمان برای اخراج یک نفر احتمالا همان اولین باری است که به فکر این کار می افتید.

یک پیشنهاد : “وقتی داوطلبی را انتخاب کردید ، ۳۰ روز صبر کنید و بعد پیشنهاد نهایی استخدام را به او بدهید”.

انتخاب ضعیف هزینه ی زیادی دارد : اول زمانتان از دست رفته است. دوم پولتان!

یک قاعده : “استخدام یک شخص نامناسب و بالاخره اجبار به جایگزین کردنش ، در حدود سه برابر حقوق سالیانه او هزینه دارد.”

روش دوم : “کار را کاملا بسنجید”

یک قانون : (۱۰/۹۰) در اینجا یعنی ۱۰% اول وقتی که صرف فکر کردن به برنامه ریزی میکنید ، در بلند مدت ۹۰% در زمان و تلاشی که برای تصمیم گیری درست و گرفتن نتیجه درست لازم است ، صرفه جویی میکند

ادامه مطلب

+ نوشته شده در  یکشنبه نهم تیر ۱۳۹۲ساعت 1:43  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

محرومیت از معافیت مالیاتی مقرر در صورت عدم استفاده از صندوق فروش

 

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد:محرومیت از معافیت مالیاتی مقرر در صورت عدم استفاده از صندوق فروش

معاونمالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مشمولین نصب و راهاندازی صندوق های فروش در صورت عدم استفاده از این سامانه از معافیتمالیاتی مقرر در قانون محروم خواهند شد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، علیرضا طاری بخش با اشاره به این کهاز ابتدای امسال ده گروه از صاحبان مشاغل ملزم به نصب ، راه اندازی واستفاده از صندوق فروش شده اند، گفت: مودیان مالیاتی که ملزم به استفادهااز سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم افزارفروشگاهی می باشند ، در صورت عدم استفاده از سامانه مذکور از معافیتمالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد. گفتنی است، ماده 121 قانون برنامه پنجم، وزارت بازرگانی را مکلف نموده تا با همکاری سازمانامور مالیاتی و شورای اصناف کشور، نسبت به الزام استفاده صاحبان مشاغل ازسامانه های صندوق فروش اقدام نمایند.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ساعت 22:11  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

نحوه اجرای تبصره 2 ماده 104 در خصوص اشخاص موضوع بند ل ماده 139

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه کرد: نحوه اجرای تبصره 2 ماده 104 در خصوص اشخاص موضوع بند ل ماده 139

رئیسکل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه ای نحوه اجرای تبصره 2 ماده 104اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80 در خصوص اشخاص موضوع بند لماده 139 اصلاحی قانون یاد شده را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشورابلاغ کرد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران متن بخشنامه صادره از سوی علی عسکری به شرحزیر می باشد: در اجرای ماده (‌4 )‌دستورالعمل موضوع ماده (‌12 )‌آیین نامه اجرایی تبصره (‌3 )‌ ماده 139 قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص نحوه اجرای تبصره (‌2 )‌ماده 104 قانون مذکور مقتضی است به منظور اعلام نظر در اجرای تبصره مذکوردر موارد استعلام ،‌ادارات امور مالیاتی به شرح زیر اقدام نمایند. 1- با بررسی سوابق پرونده مودی ( دریافت کننده وجوه ) از دارا بودن مجوزفعالیت صادره از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رعایت دستورالعملاجرایی موضوع ماده ( 12 ) آیین نامه اجرایی تبصره (‌3 )‌ماده 139 قانونمالیاتهای مستقیم و انطباق آن با نحوه فعالیت مودی ( مورد استعلام )اطمینان حاصل گردد. 2-ضمن اخذ قرارداد یا سایر مستندات مربوط به فعالیتهای موضوع استعلام،‌مراتب را با مصادیق فعالیتهای مشمول معافیت موضوع بند ( ل ) ماده 139قانون مالیاتهای مستقیم تطبیق نمایند و از شمول معافیت آن اطمینان حاصلنمایند. 3-با بررسی سوابق پرونده مالیات مودی (دریافت کننده وجوه ) از تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان آخرین سال مالیاتی که مودی مورد نظرمکلف به ارائه آن بوده است اطمینان حاصل گردد. و در صورت دارا بودن شرایط مذکور با رعایت مقررات نسبت به معافیت درآمدمورد استعلام ،‌اعلام نظر گردد. درادامه این بخشنامه آمده است : ضمنا از آنجائیکه طبق مقررات مواد 15 و 16آیین نامه اجرایی تبصره (‌3 ) ماده 139 و مقررات تبصره ( 2 )‌ماده 119قانون برنامه پنجم توسعهارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی شرط برخورداری از معافیتمالیاتی می باشد در ذیل اعلام نظر تصریح شود ،‌ چنانچه مودی ( دریافت کنندهوجوه ) نسبت به ارائه اظهار نامه در موعد مقرر قانونی اقدام ننماید مالیاتمتعلق با رعایت مقررات ازمودی مطالبه خواهد شد.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ساعت 22:6  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

نحوه ارسال اطلاعات توسط مودیان ملزم به استفاده از سامانه فروشگاهی

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:نحوه ارسال اطلاعات توسط مودیان ملزم به استفاده از سامانه فروشگاهی

سازمانامور مالیاتی کشور دستورالعمل نحوه ارسال اطلاعات توسط مودیان ملزم بهاستفاده از سامانه فروشگاهی را اعلام کرد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، بر اساس این دستورالعمل سازندگان وفروشندگان طلا و جواهر (عمده فروشی، خرده فروشی، طلاسازی، جواهر سازی) ،فروشندگان آهن آلات (عمده فروشی و خرده فروشی) ، فروشندگان لوازم صوتی وتصویری (عمده فروشی و نمایندگی) ، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سختافزاری (عمده فروشی و نمایندگی) ، فروشندگان ماشین های اداری و لوازم وقطعات و تجهیزات مربوط به آنها (عمده فروشی و نمایندگی) ، فروشندگان لوازمخانگی شامل برقی، گازی و نفتی (عمده فروشی و نمایندگی) هتل و هتل آپارتمان(هتل سه ستاره و بالاتر) ، تالارهای پذیرایی ، رستوران و رستوران سنتی ،مشاوران املاک و مستغلات و داروخانه ها ملزم به نگهداری و ارسال فایلالکترونیکی اطلاعات به سازمان امور مالیاتی هستند. همچنین، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری (خرده فروشی) ، فروشندگانانواع رایانه و قطعات سخت افزاری (خرده فروشی) ، فروشندگان ماشین های اداریو لوازم و قطعات و تجهیزات مربوط به آنها (خرده فروشی) ، فروشندگان لوازمخانگی شامل برقی، گازی و نفتی (خرده فروشی) ، هتل پایین تر از سه ستاره ،چلوکبابی و اغذیه فروشی ملزم به نگهداری خلاصه وضعیت درآمد، هزینه با توجهبه اطلاعات سامانه فروشگاهی هستند.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ساعت 22:2  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

چند-وظیفه‌گری (Multi-tasking)؛ آری یا خیر؟

در حال صحبت با یکی از تأمین‌کنندگان هستید و در عین حال نکته‌های مربوط به صحبت تلفنی قبل را یادداشت می‌کنید. به محض گذاشتن گوشی تلفن، همکارتان یک پیام فوری برای شما ارسال می‌کند که در حال گرفتن پیش شماره رئیس آن را می‌خوانید. و در حین صحبت تلفنی با رئیس، فهرست وظایف هفتگی را مرور می‌کنید. بعضی از ما برای بالا بردن بهره‌وری خود تا حدی سعی می‌کنیم چند کار را با هم انجام دهیم. و در دنیایی که زندگی با سرعتی خیره‌کننده پیش می‌رود کسانی که می‌توانند چندین کار را همزمان انجام دهند نوعاً مؤثرتر و کاراتر به نظر می‌آیند. در هر صورت وقتی همزمان چند کار را انجام دهیم آیا کار بیشتری انجام نداده‌ایم؟ در واقع، انجام دادن چند کار به طور همزمان لزوماً ما را بهره‌ورتر نمی‌کند. تازه امکان دارد هنگام انجام همزمان چند کار با هم کیفیت کار ما بدتر شود. در واقع ممکن است اینکار به جای آنکه صرفه جویی در زمان باشد، زمان ما را از بین ببرد. در اینجا به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا نباید چند کار را با هم انجام دهیم. همچنین توصیه هایی ارائه می‌دهیم تا عادت انجام چند کار با هم را از خود دور کنید.

ادامه مطلب

+ نوشته شده در  شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ساعت 16:15  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

بخشنامه ۱۰۴۲/۲۰۰مورخ ۹۲/۱/۳۱(تمدید مهلت ارسال اطلاعات سال ۹۱ (بهار, تابستان , پائیز , زمستان))

پیرو دستورالعمل شماره ۲۴۴۶۸/۲۰۰/ص مورخ ۲۷/۱۰/۹۰ در خصوص اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم ، به اطلاع می رساند با توجه به تغییرات بعمل آمده در نرم افزار و سامانه دریافت اطلاعات معاملات فصلی و اجرای طرح تکریم مودیان محترم مالیاتی و به منظور تسهیل در انجام وظایف قانونی مودیان مذکور ، مهلت تسلیم و ارسال صورت معاملات چهار فصل سال ۱۳۹۱ ( بهار ، تابستان ، پاییز  و زمستان ) برای مودیان گرامی صرفا” به صورت الکترونیکی ( از طریق برخط Online  و غیربرخط Offline ) تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ( ۳۱/۰۲/۱۳۹۲ ) تمدید می گردد .

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ساعت 13:55  توسط امین نظری |  نظر بدهید

 

اسامی قبول شدگان آزمون کارکنان حرفه ای اعضا (بهمن 1391)

فهرست قبول شدگان آزمون

1 نظر

  1. JorgeJorge:

    I love your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to create my own blog and would like to know where u got this from. thanks


Addurl.nu
Web Analytics <meta property="og:title" content="موسسه حسابداری و حسابرسی دیاکو"> <meta property="og:description" content="موسسه دیاکو در راستای کمک به شرکتها در جهت تحقق اهداف تشکیل و رسالت خود را تا امروز به نحو مطلوب ادا نموده است و خدمات مالی و حسابداری را با هدف ارتقاء کیفیت خدمات مالی و جلب رضایت مشتریان ارائه می‌کند. "> <meta property="og:site_name" content="Iran StopSpam"> <meta property="og:image" content="http://stopspam.ir/styles/img/ss.png" />